Kalıpların Dışına Davetlisiniz: Jack White “Boarding House Reach”
Blues kökleri, 70’ler funk ritimleri, wow-wow, cry baby tınlayan gitarlar, Stevie Wonder klavye tonları, 80’ler Run DMC’den 90’lar Rage Against The Machine’e geçişler ve olmazsa olmaz saykodeli fakat şu var ki hiçbir şey önceden tahmin edilecek gibi değil.
Deneysellik ile Frank Zappa ruhunun etrafında gezinen bir şeyler var işin içinde, sanki az daha dinlesem yakalayacakmışım gibi.
Huzurlarınızda yeni albümü “Boarding House Reach” ile Jack White.
The White Stripes’dan bu yana kalbinde yatan müziğin şifrelerini her daim fark ettirdi White. Solo kariyerine adım attığında da 2012 tarihli “Blunderbuss” ve 2014’de ki “Lazaretto”da deneysellik ve yeni arayışlara olan meylini gizlemedi. Bir yanıyla da popülist yaklaşmayarak, şaşırtıcı ve tuhaf diye ifade edilebilecek işlere imza attı. White’ı çağımızın önemli müzik adamlarından biri yapan özelliği de bu yenilikçi yönü olsa gerek.
Yeni albüm “Boarding House Reach”e bu tarafıyla bakarsak söz konusu deneysellik dozunun hayli arttığını görüyoruz.
“Connected By Love”, “Why Walk A Dog?”, “Corporation”, “Over and Over and Over” ve “Ice Station Zebra” parçaları bile işin belirli klasik kalıplara sığdırılmaya çalışılmasının beyhudeliğine iyi birer örnek olarak karşımızdalar.
Kuşkusuz ki “Boarding House Reach”, üzerine çok konuşulacak bir albüm olacaktır. Dinleme tembelliğini kaldırmayacak şarkılar ve bu yanıyla da ilk intiba ile klasik rock dinleyicisinin mesafeli duracağını tahmin etmek güç değil.
Diğer taraftan da sürekli değişim peşinde olan White, belki de geleceğin müzik anlayışının temelleriyle ilgili bazı fikirleri bir araya getiriyor olabilir. Şablonları bir tarafa bırakarak, anlaşılmamayı göze alıp riske attıkları bir yana, denediklerinin uzun vadede karşımıza nasıl çıkacağı da bir başka merak konusu.
Müzik üzerine kafa patlatmayı seviyor ve kalıpların dışında, yeni, deneysel işlere kapınızı aralık bırakıyorsanız bu davete katılabilir “Boarding House Reach”ın yanına park edebilirsiniz. Ne kadar kalacağınız size kalmış.
kapak fotoğrafı: David James Swanson