Yüksek Tansiyonlu, Kalıplar Dışı Bir Anlatı: Hatespeech “Balisong”
Boğaç Gökmen
Bazı film ve romanlar, ana karakterin sıradan, içimizden biri gibi zayıf, kırılgan ve buna bağlı olarak sistem kurbanı kişiliği ile şehrin karmaşasını çekici kılan, hastalıklı ancak kendimizi içine düşmekten alamadığımız kaosunu iştah açıcı bir kurguya oturtarak pırıltılı bir hediye paketi misali sunarlar benliğimize.
Ansızın içine girmekte zorlanmadığımız bu ilgi çekici anlatı, halihazırda beslenip, yıllar içinde benimsediğimiz, çoğu kez de kaçmak fikrinden bahsederek zaman kazandığımız bir yaşam sürdüğümüz ortamın ta kendisi değil midir?
İşte tam da bu güzergâhta gürültülü, yıkıcı, umursamaz insan yapısı yaşam döngüsü ve giderek zorlanan tahammül sınırlarının açmazında bir köşede yanaşarak arabaya alıyor, itinayla hikâyeye dahil ediyor dinleyiciyi Hatespeech’in yeni EP’si “Balisong”.
Gitar / vokalde Tan Serdar, bas gitarda Okan Özgürbüz ve davulda Onat Hafız’dan kurulu İstanbullu grubun karanlık koridorlara süzülen yeni sounduna geçişindeki gücü, kuvveti yerinde bir adım olarak kayda geçen beş şarkılık EP’si “Balisong”, Hexe Music etiketiyle dinleyiciyle buluşurken tüm bu arka fonda kendi saptamalarımıza karşılık bulacağımız bir dinleme seansı vadediyor.
Grup distopik bir büyükşehirde yaşayan karakterin yolculuğunu beş ayrı tema ve tansiyondaki şarkıyla aktarıyor. Bunu yaparken de genel yapının hissiyatını inşa eden sert riffler, tek bir türün kalıplarına sığmayan müzikal tavır ve isyankâr şarkı sözleriyle olup bitene başkaldırısını ziyadesiyle yansıtıyor.
Geçen Mayıs ayı sonunda gelen albümün öncü şarkısı “Concrete Wonderland” ile hücum yönü sağlam bir açılış yapan EP, seksenler thrash metal kıyılarına selam çakmayı ihmal etmeyen “Eat The Rich” ve 2000’ler alternatif sahnesinden ilhamlar taşıyan albümün isim şarkısı “Balisong” ile sürerken, dinleyiciyi tutkulu ve karanlık bir aşkın girdabına çeken “Addict” sonrası doom metal köklerine saygılarını sunan “Swampy Sun” ile kapanıyor.
Üçlü, alternatif metal dokularından stoner rock kulvarına, oradan grunge tavrı ve temele sabit punk hatta doom karakteri ile “Kill ‘Em All” Metallica’sına uzanan enerjisi yerinde, sıkı ve tavizsiz anlatımıyla kuşkusuz son dönemin parmakla işaret edilecek şarkılarına imza atmış.
Kayıtları Tantana Stüdyo’da Deniz Ağan ve Ozan Çanak iş birliğinde kaydedilen albümdeki şarkıların söz ve müziği Tan Serdar, aranjesi ise Tan Serdar, Okan Özgürbüz ve Onat Hafız imzası taşırken, mix/mastering ise Ozan Çanak imzalı.
Kapak fotoğrafı: Okan Özgürbüz