Teneffüs’den Derde Derman, Çöle Orman: “Sabah İçin”

2004 yılında Serhan Erkol (Alto Saksafon) ve Barış Ertürk (Tenor Saksafon) tarafından temelleri atılan, alışılmış formatların dışında ilerlemek isteyen bir quintet grubu olarak yola devam eden Teneffüs, iki saksafon, vibrafon, davul ve kontrbastan oluşuyor.

Kendi bestelerini doğaçlamaya açık ve yalın şekilde cazın büyüleyici enstrümantal ritmi ile birleştiren topluluk, son halini 2006 yılında Ediz Hafızoğlu (Davul&Perküsyon), Ahmet Türkmenoğlu (Kontrbas) ve Tunç Çakır’ın (Vibrafon) katılımıyla almıştı.

Albüme gelince,

Serhan Erkol ve Barış Ertürk’ün bestelerinden oluşan ve kayıtlarının canlı çalındığı albüm, 2007 yılında İstanbul Marşandiz Stüdyoları’nda iki gün içinde Kemal Cankaya tarafından analog olarak kaydediliyor.

Mix ve mastering işlemlerinin ise 2019 yılında Hüseyin Köroğlu tarafından ‘’Orange Box Studios | Darmstadt’’da yapılan albümün en büyük özelliklerinden biri de ‘’Vibrafon‘’ enstrümanı ile kaydedilmiş ülkemizdeki ender albümlerden biri olması.

Üç parçada da konuk olarak İzzet Kızıl’ın perküsyon çaldığı albümün kapak tasarımı ise Yiğit Gürevin’e ait.

Ediz Hafızoğlu albüm kayıt süreci ile ilgili şunları söylüyor,

2007 Yılında kaydedilen albüm, Lin Records için yapılmış ve benim prodüktörlük yaptığım ilk albümdü. O yıllarda kaydedilme sebebi ise Serhan Erkol‘un Amerika’da okumaya gidecek olmasıydı. Grubun tekrar toplanıp toplanmayacağı belli değilken bu kadar iyi bestelerin ve yıllardır birlikte çalan bu müzisyenlere dair geride bir şeyler bırakmalıydık diye düşündük.”

Grup, repertuvarı enstrümantal parçalardan oluşan, caz’ın hipnotize edici etkisiyle büyüleyici etnik titreşimleri birleştiren bu ruh dinlendirici, kendine özgü albümle ilgili şu dilekte bulunuyor:

Hayatın hiç bilmediğiniz köşeleri, keşke unutsak dediğiniz anları ile örülmüş bu albüm herkese bir ses bir nefes olması dileğimizle.”

What's your reaction?