Kronik Leila İkilisinden Kabullenme, Bırakma, Dönüşüm ve Özgürlük Hikayeleri: “REALISTIC DELUSIONS”
Arda Tuncer ve Başak Tuncer ikiz kardeşlerden kurulu elektronik müzik ikilisi Kronik Leila ikinci albümü ‘Realistic Delusions’ ile tüm dijital platformlarda dinleyicileri ile yeniden buluştu.
REALISTIC DELUSIONS:
“Gerçekçi Hayaller” anlamına gelen albüm ismi Kronik Leila’nın büyürken kurduğu hem şahsi hem müzikal hayallerin artık gerçekçilik kazanmaya başladığını ifade ediyor.
Sekiz parçanın hepsi aslında birbirine bir şekilde bağlı kabullenme-bırakma-dönüşüm-özgürlük hikayelerini Türkçe ve İngilizce dillerinde anlatıyor. Parçaların aranjmanlarında glitch öğelerle birlikte yer yer klasik enstrümanlardan faydalanılmış, yer yer retro hissi veren synth öğeler kullanılmış.
Albümde glitch pop ve ambient pop türlerine ağırlık verilmiş ve ek olarak deconstructed club alt türünü hem müzikal hem görsel duruşlarına yansıtmışlar.Şarkıların kısaca analizlerini yapacak olursak; İlk parça, giriş parçası ‘Zamanı Gelmedi Daha’ sabırsızlık hissi uyandıran bir basso continuo işlevi gören bir loop üzerine yavaş yavaş eklenen glitch öğelerle aynı melodiyi her seferinde farklı bir altyapı ile sunuyor.
İkinci parça ‘The Sweet Rush’ tam da ilk parçadan aldığı beklemekte zorlanma hissiyle temponun biraz daha arttığı tam bir glitch pop deneyimi sunuyor.
Üçüncü parça ‘Old Soul’ bir kabule geçiş ve bırakma hikayesini tema ve varyasyonlar formunun ambient pop’a uyarlanmış hali olarak geliyor.
Dördüncü parça ‘Rüya’ tam anlamıyla bırakma hikayesi anlatırken klasik piyanonun elektronik bozulmalara uğratılarak kullanıldığı 2000’ler Britpop’una selam gönderiyor.
Beşinci parça ‘Staring at the Walls’ dönüşümden başka yol kalmadığının kabulünü iki parçalık A B formunda temposu yüksek bir glitch pop örneği sunarak anlatıyor.
Altıncı parça ‘Unprepared’ dönüşümün içinde olan birinin zaman zaman hala bazı eski hatalara düştüğü bir durumu retro hissi veren yüksek tempolu bir glitch pop olarak sunuyor.
Yedinci parça ‘Bir Kelebek Gibi’ elektronik müziğin elektronika ve glitch pop türlerinin birleşimi ile yola çıkıp, grubun birçok parçasında olduğu gibi ilerledikçe deconstructed club alt türünü duyuran bir parça. Özgürlüğü belki de ilk defa hissetmenin getirdiği sevinç ve hüznü anlatıyor.
Albümün son parçası ‘Zordu’nun sözleri ve müziği, artık kendisi için işlevini yitirmiş bir ilişkiyi veya durumu bırakmakta zorlanma ve oraya tutunma çabasının da ne kadar yorucu olduğu üzerine yazılmış. Parça A B formunda bir glitch pop deneyiminden son anda çıkıp sürpriz bir deconstructed club deneyimi yaşatan bir finale bağlanıyor.
İkili bu albümde aynı ilk albümlerindeki gibi “grup içinde bağımsızlık” felsefelerini sürdürmüş. Böylece hem Arda hem Başak yaratım süreçlerini bireysel olarak tamamen kendi isteklerine göre geliştirip tamamlamışlar.
Peki kimdir Kronik Leila?
Kronik Leila 2020 yılında elektronik müzik üretip yayınlama fikri ile bir araya gelen ikiz kardeşler Arda Tuncer ve Başak Tuncer tarafından İstanbul’da kurulmuş bir müzikal duo projesi. İkilinin Kronik Leila olarak ilk çıkışı kayıtlarını ev stüdyolarında tamamlayıp 2021 yılının Temmuz ayında yayınladıkları ilk teklileri ‘Yuva’ ile oldu ve o zamandan beri üretimlerini bugüne kadar ara vermeden devam ettirdiler.
Elektronik prodüksiyonun sunduğu neredeyse sınırsız olasılıklardan büyülenerek bu alanda ilerlemeyi seçen kardeşler aslında klasik müzik kökenli. İkisi de Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuarı klarnet bölümü mezunu. Birlikte mezun olmalarının ardından 15 yıla yakın bir süre ayrı yollarda ilerlediler.
Bu süreçte Arda Strasbourg Konservatuarı’nın lisans sonrası ve Torino Konservatuarı’nın master programlarını tamamladı ve klarnet sanatçılığı kariyerini Avrupa’nın farklı şehirlerinde solo, oda müziği ve orkestra konserleriyle ilerletti. Başak ise İstanbul’da medya alanında muhabirlik ve ana haber spikerliğine kadar uzanan habercilik deneyiminin ardından fotoğraf sanatçısı olarak yıllar süren deneyiminin ardından sektörde saygın bir yer edindi.
Söz, müzik, prodüksiyon
Arda Tuncer (1, 3, 5, 7)
Başak Tuncer (2, 4, 6, 8)