Kiyoshi Kurosawa 2024’te üç filmini birden gösterime sokuyor
Kiyoshi Kurosawa’nın 2020’de vizyona giren son filmi Wife of a Spy yayınlamasından bu yana neredeyse dört yıl geçti. 2024’te Japon yönetmenin yılı olacak ve üç yeni filmin ilk gösterimini yaparak aradaki zamanı telafi edecek.
Başrollerini Damien Bonnard, Mathieu Amalric, Grégoire Colin ve Ko Shibasaki’nin paylaştığı “Serpent’s Path” ile kendi filmini yeniden çekti. Bu uzun metrajlı film prömiyerini yapmadan önce 45 dakikalık gerilim filmi Chime bu ay Berlinale’de gösterime girecek. Şimdi ise Cloud’un yer aldığı üçüncü bir 2024 filmi ortaya çıktı.
Screen Daily, projenin çekimlerini çoktan bitirdiğini, ilkinin hala yukarıda yer aldığını ve bu Eylül ayında Japonca olarak yayınlanması planlanan düzenleme sürecinde olduğunu bildiriyor. Nikkatsu Corporation ve Tokyo Theatres Company Inc. tarafından desteklenen, senaryosu Kurosawa tarafından yazılan projede The Boy and the Heron‘dan Masaki Suda, Ryosuke Yoshii rolünü canlandırıyor; “internetten kurnazlıkla elde edilen malları yeniden satarak para kazanmaya çalışan esrarengiz bir genç adam” ‘Ratel’ takma adı altında.”
Kurosawa yaptığı açıklamada “Günümüz Japonya’sının ücra köşelerinde, bazen görünürde hiçbir sebep yokken şiddet olayları meydana geliyor. Nedenleri araştırıldığında küçük kırgınlıkların, kızgınlıkların biriktirildiği ve internet aracılığıyla orantısız bir şekilde dışarı atıldığı bir sistemin var olduğu ortaya çıkıyor. Böyle bir olgunun bir aksiyon filminin konusu olup olmayacağını merak ettim ve bu projeyi geliştirmeye başladım. Baş karakter küçük çaplı para kazanma planları aracılığıyla başkalarına karşı ufak bir avantaj elde etmeyi arzulayan son derece ortalama bir adam. Bu hikayede dikkatsizce etrafındakilerin öfkesine maruz kalıyor ve sonunda kendisini hayatının tehlikede olduğu ölümcül bir savaşın içinde buluyor.”
Eylül ayında gösterime girmesi planlanırken Kurosawa’nın bir yıl içinde Berlinale, Cannes ve Venedik’te film galası yapma gibi son derece nadir üçlüyü yakalayıp yakalayamayacağını merak ediyoruz.
fotoğraf: Dominique Charriau/WireImage
filmstage