‘Glass Microbiology,’ serisi heykeller virüsleri ve bakteri modellemesinin arkasındaki bilimi keşfediyor
Bakteri ve virüslerin dijital modelleri, hayati sağlık bilgilerini daha geniş bir kitleye ileten bilim insanları için çok önemlidir.
Haber makaleleri ve hükümet yönergeleriyle eşleştirilmiş tasvirler, başka türlü görünmez zararlar için güçlü görseller sunar ve şekil ve yapı bakımından doğru olmasına rağmen birçok işleme genellikle sanatçının takdirine bağlı olarak seçilen renkleri içerir. Buna, Beazley Yılın Tasarımı seçilen, şimdilerde doğal olarak kötü şöhret sahibi kırmızı, çivili SARS-CoV-2 tasviri de dahildir.
2004 yılında, sanatçı Luke Jerram, insanların mikropların doğal olarak canlı olduğuna inanıp inanmadıklarını ve izleyicilerin hangi işlemelerin doğru renklere sahip olduğunu ve hangilerinde değişiklik olduğunu tam olarak nasıl anlaması gerektiği sorarak bu yaratıcı lisansın etkisini sorgulamaya başladı.
Jerram’ın mikropları bu ay iki sergide sergileniyor: Kaostan Umut: Singapur’daki ArtScience Müzesi’ndeki Pandemik Yansımalar’ın bir parçası olarak ve Henry Moore Enstitüsü’nün A State of Matter’ında. Geniş koleksiyonu keşfedin ve Glass Microbiology sitesindeki çalışmaların arkasındaki bilimin içine girin.