Genco Arı, “Prodüktör” Albümüyle Quincy Jones’a Saygılarını Gönderiyor
Müziğin dahi çocuğu Genco Arı’nın üzerinde uzun süredir titizlikle çalıştığı, kariyerimin özeti dediği, 10 şarkılık “Prodüktör” albümü Genco Arı Production & Bordo Müzik etiketiyle dinleyicisiyle kavuştu.
Hem sözel hem de müzikal açıdan misyonunu yerine getiren Prodüktör’de Teoman, Cem Yılmaz, Günce, Melek Mosso, Evrencan Gündüz, Büşra Pekin, Burcu Arı, Tepki, Fikri Karayel ve Göksel, farklı stillerde şarkıları kendilerine özgü şekilde yorumladılar.
Her zaman ilgi çekici işler oraya çıkaran, müzikte açtığı yeni boyutlarla kendine bambaşka bir kulvar yaratan Genco Arı, Prodüktör’ün açılışını Türk pop müziğinin güçlü kadın yorumcularından Günce ile yaptı.
Sezen Aksu’nun yıllar önce yorumladığı, sözleri Sezen Aksu’ya bestesi Atilla Özdemiroğlu’na ait ‘Yeter’i yeniden yorumlayan Günce, ne kadar kıymetli bir vokal olduğunu gözler önüne serdi.
Yeter’in Murat Tuncel’in görüntü yönetmenliğinde çekilen performans klibinde Genco Arı’da Günce’ye eşlik etti.
Bu albümde tüm sesler yaratıldı… Hem elektronik hem analog
Her şeyiyle bizzat Genco Arı’nın ilgilendiği, ilmek ilmek dokuyarak hayata geçirdiği Prodüktör’de; pop’tan rock’a funk’tan rap’e kadar farklı tarzlar ustalıkla işleyerek dinleyiciyi görkemli bir müzikal yolculuğa çıkarıyor. Her zaman riskli projelerle ve kazandığı başarılarla adından sıklıkla bahsettiren Genco Arı, albümün canlı enerjisinin, kayıtlardaki samimiyet ve müzisyenlerin hünerlerinden kaynaklandığı dile getirdi. Tüm seslerin yaratıldığı albüm; bir yandan elektronik bir yandan tamamen analog.
10 sanatçının yer aldığı Prodüktör albümünün ikinci kısım çalışmalarına Genco Arı şimdiden başladı.
“Gerçek bir Prodüktör becerisi sergiledim”
Müzikal yolculuğunda 30 yılını geride bırakan Genco Arı, Prodüktör albümü ile ilgili duygularını şöyle açıkladı:
“Müzik meselesi bir nevi kimya bilimi. Ve diğer yandan tamamı ile fizik… Betimlemek zorunda kalınan nadide ve elle tutulamayan bir olgu, iletişim biçimi. Müziğin günümüzde belli başlı kalıplara yönelik yapılması, sektörel ve algoritmaların arzularına ayarlı bir saatli bomba gibi.
Nitelik ve anlam eksikliği nedeniyle uzundur Global müzikler duyamaz olduk. Bu albümü yapmamdaki en büyük neden; stil bilmek, her stilin kime nasıl yakışacağını tespit etmek, ses tasarımları yaratmak ve bu yaratımların doğru kişilerle, benzer kimyalar yakalamasını sağlamak.
Gerçek bir müzik prodüktörünün edinmesi gereken donanımlar; kompozisyon bilgisi, klasik ve jazz harmony bilgisi, ses mühendisliği ve tasarımı becerisi, stiller arası ilişkilerde hangi enstrümanın nerede ve kiminle güzel örtüşeceğinin kağıt üzerindeki formülünü yaratabilme, sağlama becerisi, dijital dünyaya hakim olmak, hem geçmişi hem de günceli teoride ve pratikte uygulayabiliyor olmak.
Örneğin barok bir eserdeki String Orkestra’yı Portishead gibi bir grup müziğinde nasıl bir yazı, kayıt tekniği ile kaydedeceğiniz. Ya da pop rock temelinde bestelenmiş bir müzikten nasıl Daft Punk yapacağınız gibi onlarca temel detayın içerdiği bir projeyi ülkemin ve halkımın hak ettiğine olan inancım sayesinde bu albümü kaydetme kararı aldım.
Albümde birçok farklı stil, sound ve şarkılar var. Bunların hepsinin bir albümde olmasını sağlamak ve yine de albüm bütünlüğü sağlayarak gerçek bir prodüktör becerisi sergilemeyi hedefledim.
Ne mutlu ki başarılı oldum. Keşke yazıldığı kadar kolay okunsaydı “Producer” sözcüğü… Quincy Jones’a saygı ve hürmetlerimle.”
ROTKA TV YAYINLARINI YOUTUBE ÜZERİNDEN İZLEYEBİLİRSİNİZ