!f İstanbul’dan Bir Yenilik: Sanal Gerçeklik Sergisi
!f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin Samsung ortaklığıyla düzenlediği ve Samsung Gear VR ile sanal gerçeklik deneyimini yaşatacağı !f Yarın, izleyicileri sanal gerçeklik dünyasına davet ediyor.
Küratörlüğünü yönetmen ve sanal gerçeklik dünyasının yön belirleyici merkezlerinden MIT Media Lab araştırmacılarından Deniz Tortum’un üstlendiği ve bomontiada Alt Sanat Mekânı’nda deneyimlenebilecek Sanal Gerçeklik ve İnteraktif Hikâyeler Sergisi’nde son yılların en çok ses getiren 13 işi bir araya geliyor.
Sergideki işler:
- İzleyiciyi sanal gerçeklik gözlüğüyle bir tecrit hücresine sokan “6X9”;
- Filibeli Ahmed Hilmi’nin ‘Amak-ı Hayal’ romanının sanal gerçeklik için serbest bir şekilde uyarlanmasıyla ortaya çıkan “Annica”;
- “Fantasia” filminden esinle hazırlanan, izleyicinin de parçası olduğu soyut bir müzik ve dans deneyimi sunan “Ateş Kuşu: Peri”;
- Bakma eyleminin anlamının, evrimsel süreç içinde, suda yaşayan canlılardan bilgisayar aracılığıyla kontrol edilen akıllı füzelere kadar nasıl değiştiğini özgün bir farkındalıkla anlatan “Bakmanın Kısa Tarihi”;
- 20. yüzyıl boyunca İstanbul’da değişen gündelik hayat akışını çeşitli kurgusal karakterler üzerinden anlatan “Ben İstanbul”;
- Bilimkurgu yazarı Philip K. Dick’in ölümünün 23. yılı olan 2005’te robotik mühendisi David Hanson’ın yazarın suretini kullanarak yarattığı Phil adlı androidin gözlerinden geleceğe bakacağımız “Ben, Philip”;
- 6-7 Eylül olaylarına bir fotoğraf stüdyosunun içinden tanıklık etmenizi sağlayan “Eylül 1955”;
- Felluce’de çekilmiş ilk 360 derece VR deneyimlerinden biri olan “Felluce Kuşatması”;
- Seyirciyi çeşitli göçebe toplulukların yanına misafir ederek bu toplulukların günlük yaşamlarına tanıklık etmesini sağlayan “Göçebeler”;
- Ormanda yaşayan dört canlı türünün gözünden ormanı keşfe çıkaran “In the Eyes of the Animal”;
- “Notes on Blindness”ın Sanal Gerçeklik deneyimini yaşatan, körlüğün içsel dünyasıyla ilgili eşsiz bir deneyim sunan “Körlük Üzerine Notlar: Karanlığa Doğru”;
- 1916 yılında İrlanda’daki Paskalya Ayaklanması’nda yer almış bir gencin, Willie McNeive’in ses kayıtları aracılığıyla seyirciyi ayaklanmanın tam ortasına sokan “Paskalya Ayaklanması: İsyancının Sesi”
- Basit bir telefon hattı ve interaktif web deneyimi aracılığıyla Zeki Müren’e gönderilen yüzlerce mesajı biriktirerek Sanat Güneşi’ne duyulan hayranlığa ve geçmiş günlerin Türkiye’sine karşı hissedilen bir nostaljiye de ayna tutan “Zeki Müren Hattı”.