Bruno Munari’nin “Meslek Olarak Sanat” adlı çalışması Ayrıntı Yayınları tarafından yayımlandı
20. yüzyılın en etkili İtalyan sanatçı, tasarımcı ve yazarlarından biri olan Bruno Munari’nin Meslek Olarak Sanat adlı çalışması Ayrıntı Yayınları tarafından yayımlandı. Grafik tasarım, görsel sanatlar, reklamcılık gibi alanlarda çalışanlar ya da eğitim görenler için değerli bir rehber niteliğindeki kitap, sanatın ürün tasarımına ve reklama nasıl uyarlanabileceğini kolay anlaşılır bir dille ele alıyor. Munari’nin kendi işlerinden örneklerin ve çizimlerin de yer aldığı Meslek Olarak Sanat, modern sanat sevenlerin de ilgisini çekecek, ilham verici bir başvuru kaynağı olarak okurları bekliyor.
Modern sanat ve tasarım dünyasında yenilikçi yaklaşımlarıyla tanınan Bruno Munari’nin tasarım anlayışını ve sanatla tasarım arasındaki ilişkiye dair düşüncelerini yansıtan kitabı Meslek Olarak Sanat, Ayrıntı Yayınları’nın Sanat ve Kuram Dizisi’nde Betül Parlak’ın İtalyancadan çevirisiyle yerini aldı. Ayrıntı Yayınları, tasarımcılar ve sanatçılar için önemli bir referans kaynağı olarak kabul edilen Meslek Olarak Sanat’ın ardından, Munari’nin iki kitabını daha Türkçede okurlarla buluşturacak.
Meslek Olarak Sanat, endüstriyel tasarım kategorisinde değerlendirebileceğimiz bir kitaptır. Yazarın Il Giorno gazetesi için yazdığı makalelerinin yanı sıra kitabın teması için uygun gördüğü başka yazılarını da içermektedir. İlk baskısı 1966’da yapılan ve Laterza yayınevinin çeşitli dizilerinde yer alan bu eser, günümüze kadar yirmiden fazla baskı yapmıştır. Endüstriyel tasarım, reklamcılık, grafik tasarım, gündelik nesnelerin estetiği, kullanım nesneleri ve sanat, görsel iletişim alanlarında vazgeçilmez bir başvuru kaynağıdır.
Meslek Olarak Sanat, raflarda ve internet satış sitelerinde!
Bilgi için: ayrintiyayingrubu.com
instagram.com/ayrintiyayinlari
BRUNO MUNARI HAKKINDA
Bruno Munari (1907-1998): İtalyan yazar, sanatçı ve tasarımcı Munari sanat, tasarım ve grafik alanlarında 20.yy.’ın en önemli temsilcilerinden biridir. Görsel ve dokunsal deneyleriyle gerçekleştirdiği formun yapısal olanaklarına dair araştırmaları yaratıcılığını emsalsiz hale getirmiştir. İlk başlarda fütürizme yakınken giderek bu akımdan uzaklaşmış ve çalışmalarını nesnelerin estetik özerkliği ve renklerle şekillerin derinlemesine araştırılmasına yönlendirmiştir. En meşhur eserlerinden biri olan “faydasız makineler” algısal olanaklılıklara dair derinlemesine araştırmalarını somutlaştırdığı deneysel modellerdir. Munari kariyerinin ilk yıllarında sanatı fütüristik poetika ile yorumlarken ilerleyen aşamalarda basit ve katıksız soyut formları yaratıcı sürecine dahil ederek insanlara sadece maddi anlamda değil aynı zamanda entelektüel ve estetik anlamda faydalı nesneler sunmayı amaçlamıştır. Araştırmalarında öne çıkan tema önceden belirlenmiş bir programa göre değişken renklerin ve formların derinlemesine incelenmesi ve nesnelerin estetik özerkliği olmuştur. Bu öncülleri endüstriyel tasarım, grafik ve görsel sanatları konu aldığı kitaplarında çeşitli örneklerle somutlaştırıp okurlarına sunmuştur. Sayısız eser bırakmış olan Munari’nin çalışmalarını belli kategorilere sıkıştırmak mümkün olmasa da görsel iletişim ve tasarım, okul kitapları (sanat eğitimi),çocuk kitapları (yaratıcı ve öğretici uygulamalarla), endüstriyel tasarım alanlarındaki eserleri gibi başlıklarla anabiliriz.