Black Midi’den Deneysel, Yenilikçi ve Zihin Açıcı Bir Şölen: “Hellfire” Huzurlarınızda
Londra merkezli deneysel rock üçlüsü black midi, üçüncü stüdyo albümü “Hellfire”ı Rough Trade Records aracılığıyla yayımladı.
Daha ilk temastan anlaşılıyor ki yine yılın en dikkat çeken işine imzasını basıyor black midi ve dinlemek için özel vakit ayırıp, kapısını araladıkları çok boyutlu evrenlerine adım atmanız için yoldan çıkarıcı bir sebepler serisi yaratıyor.
Mikrofon başı ve gitarda Geordie Greep, bas gitar ve tuşlularda Cameron Picton ve davulda Morgan Simpson’dan kurulu ekibin geçen yıl yayımlanan albümü “Cavalcade” sonrası yeni şarkılarına kulak verdiğimiz “Hellfire” acı, kayıp ve ıstırap temalarını dengeleyen bir tür konsept albüm olarak tanımlanıyor. Albümdeki şarkıların çoğu da birinci tekil şahıs ağzından anlatılan ayrıntılı hikayeler içeriyor.
Grubun Londra’da, tecrit koşullarında yazdığı “Hellfire”da önceki iki albüm arasında bir denge bulduğu üzerinde durulurken, gitarist/şarkıcı Geordie Greep bir basın açıklamasında albüm hakkında, “Cavalcade bir dramaysa, Hellfire destansı bir aksiyon filmi gibi… Cehenneme inanmıyorum ama tüm bu eski dünya çılgınlığı şarkılar için harika” diyor.
Ayrıca grup, şimdiye kadar çoğunlukla kinayeli ve soyut olan şarkı sözlerini, özenle planlanmış sahneleri tanımlamak için keskinleştiriyor. Bununla ilgili olarak da Geordie Greep bu kez Pitchfork’a, “izleyicinin mümkün olan en nahif anlamı bulma yeteneğini hafife alamazsınız” açıklamasını yapıyor.
Nefis orkestra düzenlemelerinin havalarda uçuştuğu, aksak ritimlerin kollarında farklı türleri adımlayıp cömertçe paylaşılan deneysel, yenilikçi ve zihin açıcı bir yaratıcı sürecin ürünü “Hellfire”. Uçlarda gezinmek konusunda doğal eğilim sahibi hünerli bir ekibin, tepeden tırnağa tüm detaylarıyla parıldayan bu müzik şölenine davetlisiniz.