‘Gladiator II’ Görüntü Yönetmeni Ridley Scott’ı ‘Gerçekten Tembel’ Bir Film Yönetmeni Olmakla Suçluyor
Gladiator II’nin görsel anlamda bazı olumsuz eleştiriler almasının ardından görüntü yönetmeni John Mathieson, filmin yönetmeni Ridley Scott’ı tembel ve aceleci olmakla suçladı.
John Mathieson, Scott’ın uzun süredir iş birliği yaptığı bir görüntü yönetmeni. Robin Hood, Hannibal, Gladiator ve onun devam filmi de dahil olmak üzere birçok filmde birlikte çalıştılar.
Mathieson, The DocFix Belgesel Hikaye Anlatımı Podcast’inde yakın zamanda yaptığı bir röportajda Scott’ın giderek daha “aceleci” yöntemleriyle ilgili endişelerini paylaştı ve onun setteki halini titizlikten uzak ve daha sabırsız olarak tanımladı.
Mathieson, Scott’ın önceki projelerinin aksine sıklıkla birden fazla kamera kullanmayı tercih ettiğini söyledi. Ünlü görüntü yönetmeni bu yaklaşımın “sadece bir açıdan ışık verebildiği” için görüntü yönetmenliğini olumsuz etkilediğini savunuyor. Mathieson’a göre, Scott’ın bu yöntemi tercih etmesinin nedeni daha hızlı çalışma isteği. Diğer taraftan Mathison’ın bu hıza ayak uyduramadığı ve çözüm üretemediğini düşünmek de mümkün.
Mathieson podcast’te “Oldukça sabırsız olduğu için bir kerede olabildiğince çok şey elde etmeyi seviyor. Bu görüntü yönetmenliği için iyi değil” dedi.
Mathieson’ın şikayetleri bu kadarla da kalmadı. Scott’ın setteki karmaşaya aldırış etmemesi nedeniyle hayal kırıklığı yaşadığını ifade eden Mathieson ünlü yönetmenin geleneksel olarak çekim sırasında ele alınacak unsurları yönetmek için giderek daha fazla CGI (bilgisayarda oluşturulmuş görüntüler) kullandığını belirtti.
Mathieson “Gerçekten tembellik… Artık düzenleme, eşyaları çekimde bırakma, kameraları çekimde tutma, mikrofonları çekimde tutma, setin parçalarını aşağıya sarkıtma, bomlardan gelen gölgeler gibi CG [bilgisayar grafikleri] unsurları var ve sadece “‘Eh, [düzenlemede] temizleyin” dediler” dedi.
Mathieson, Scott’ın eski filmlerinin ışık ve derinliğe bağlılık sergilediğini ama bunun yönetmenin yeni tarzında kaybolduğuna inanıyor.
“Eski filmlerine bakın ve şeylere derinlik katmak aydınlatmanın bir parçasıydı. Bunu çok sayıda kamerayla yapamazsınız ama o sadece her şeyi bitirmek istiyor. Çok sayıda kameraya sahip olmanın filmleri daha iyi hale getirdiğini düşünmüyorum… Sürekli acele ediyor. Onda değişen bu.”
Mathieson iki filmi karşılaştırdı ve ilk filmde olan sadece 50 efekte karşı Gladiator II’deki sayının binlerle ifade edileceğini belirtti.